11 juli 2006

Et håndslag for feltritt

I denne bloggen skal jeg bringe feltrittsnyheter fra Norge og fra den aktiviteten vi har utenfor Norges grenser.
Den kommer til å bringe mine synspunkter på norsk feltridning slik jeg opplever sporten etter mer en 20 år som aktiv. Første en meget kort karriere som rytter, så som arrangør, ansatt grenleder i Norges Rytterforbund, medlem av grenutvalget for feltritt (til påsken 2006) og nå som TD og banebygger.
Jeg kommer helt sikkert til å tråkke på opptil flere ømme tær, men uansett - målet mitt er å få folk til å tenke - hva kan vi gjøre for å få norsk feltriding opp og fram.

Bildet viser vinneren av Messehallen Elektriskes CNC* i Drammen,
Ellen Therese Rasmussen, på Ronja V, fra Bærum Rideklubb.

Drammen 2006

Undertegnede var spent på resultatet i CNC*-klassen i Drammen i år. Mange urutinerte ekvipasjer på en ganske krevende bane. Gledelig var det at Ellen Therese vant i sin første start i denne klassen. Jeg må ærlig innrømme at første gangen jeg la merke til henne var på Tune i pinsen - da hun red velig bra der jeg kunne se henne. Det er gledelig med nye ryttere på veg oppover.
Jeg gleder meg også over å se Annicken Jegersberg fra Moss på norske baner igjen. Hun er en dyktig rytter som kan lære mange mye om sits og sjenkler når det gjelder hopping av hinder i terrenget. Tredjeplassen i Drammen var hyggelig.

Ingen kommentarer: