11 juni 2008

Dette fungerer





I min streben etter å gjøre feltrittshinder mest mulig sikre har jeg sett på flere løsninger for innfesting av flaggene – noen dyre ferdiglagde – noen billige, slik som denne. Med alt sammen – laminerte nummerskilt, gaffatape, elektrikkerrør, slange og skruer, kostet det meg i underkant av 2.000,- kroner å merke 20 hinder på denne måten.
Dette er billig når et ferdig sett fra England koster rundt 1000,- kroner pr hinder.

Jeg har brukt 20 mm elektrikerrør – jeg anbefaler å gå opp til 25 eller 30 mm. Disse selges i bunter a 80 meter.

Jeg har brukt gummislange med rågummi inni – i samme dimensjon som elektrikerrøret. Denne slangen har jeg kutta opp i lengder på en håndsbredd og splittet. To skruer (bruk skruer med STORE hoder) i hinderet.

Jeg brukte dette på alle de smale hindrene på stevnet på Tune den 8. juni. TD Leif Fjerdingstad og jeg er enige om at dette er en god og billig løsning som vi gjerne anbefaler til andre.

Ta ellers en kikk på disse linkene for å få ideer til nye hinder:

http://www.willisjumps.com/portablejumps.html

http://picasaweb.google.com/antongranhus

Ingen kommentarer: